Om oss

Kjell Myhr startade upp sin däckverkstad Myhrs Däckservice AB 1993 i sina nu befintliga lokaler på Västra Tullgatan 11 i Söderhamn. Kundfokus var något som prioriterades från dag ett och att kunderna alltid skulle känna sig välkomna, vilket fortfarande gäller.

Kundernas behov har ändrats under årens lopp. Då portarna öppnades 1993 var det ovanligt att man utnyttjade däckhotell och då pratar vi i Sverige i stort men i synnerhet hos Myhrs Däckservice i Söderhamn. Första året var det ca 30 kunder som utnyttjade tjänsten och sedan dess har det stadigt ökat till dagens 900 kunder. En annan förändring i verksamheten är att många kunder som förvarar sina däck hemma vänder sig till däckverkstäder för att få hjälp med skiftning av hjul.

Kjell Myhr sålde sin gummiverkstad 2013 till Jan Persson som även är ägare till Ljusne Däck och Industrigummi AB i Ljusne men är fortfarande kvar i företaget vilket vi och våra kunder gläds åt. Däckverkstaden ingår idag i Euromaster vilket garanterar att vi alltid har bra tillgång till olika däckmärken och dimensioner. Det största märket hos oss idag är Michelin. De senaste åren har stora investeringar gjorts i våra lokaler, bl a ny fräsch kundmottagning, verkstadsdelen är uppgraderad, en ny miljövänlig däcktvätt som har ett slutet system där de smutsiga partiklarna skickas på deponi. En ny personaldel med matsal, omklädningsrum, dusch, bastu och relaxavdelning.

VI ÄR MICHELIN QUALITY DEALER
På uppdrag av Michelin kvalitetscertifierar SGS (Société Génerale Securite) svenska däckverkstäder. Utmärkelsen ”Michelin Quality Dealer” ges till de däckspecialister som uppfyller höga krav på kompetens, kundvård och arbetsmiljö.

Syftet med Michelins kvalitetscertifiering är att förbättra konsumenternas helhetsupplevelse av verkstadsbesöket och personalens arbetsmiljö. Det innebär att konsumenten ska mötas av professionell och kompetent personal med rätt utrustning för att utföra däckrelaterade tjänster. Det ska också vara tydliga priser på produkter och tjänster – vilket också innebär att kunden tydligt ska veta vad som ingår i priset.

För personalen på certifierade verkstäder innebär certifieringen att arbetssätt och processer för intern personalvård formaliseras, likaså att deras arbete gentemot kund följer tydliga riktlinjer för att garantera kvalitet och säkerhet. Personalen ska också fortlöpande genomgå utbildning i däckteknik, kundbemötande och andra lämpliga ämnen för att de ska upprätthålla den höga professionella nivån.

Michelins certifiering kan jämföras med en ISO-certifiering för däckspecialister, där Michelin har fastställt kriterierna. Med en officiell certifiering utförd av tredje part bidrar verkstäderna och Michelin till att höja hela branschens status och se till att kvaliteten på våra produkter når konsumenterna. Ett felaktigt monterat eller balanserat däck ger inte fordonet rätt prestanda och rätt säkerhet.

SGS hanterar certifieringen och gör årliga inspektioner för att säkerställa att verkstäderna fortsätter att uppfylla samma krav.

ADRESS
Västra Tullgatan 11
826 32 Söderhamn
ÖPPETTIDER
Måndag-Fredag: 07-16
Lunchstängt: 12:30-13:10
Producerad av